Telefon: +46 8 463 23 00

Barncancerfonden söker Gruppchef Privatinsamling

Barncancerfonden ser idag en enorm potential för privatinsamling att växa och täppa till det gap som finns mellan givarvilja och det faktiska givandet från privatpersoner. Med hjälp av nya tekniker, betalsätt och kommunikationskanaler har sätten att arbeta med insamling ökat mångfalt. Det finns också en stor potential i att genom samarbeten med företagsinsamling och idrottsevent hitta synergier och former för hur vi på bästa sätt når privata givare.

Som Gruppchef Privatinsamling på Barncancerfonden får du möjlighet att vara med i en spännande utvecklingsfas där vi strävar efter att bli ännu mer digitala. Din roll ansvarar för att bygga vidare och utveckla hela portföljen av säljkanaler för privatinsamling, testamenten och stora givare. Som gruppchef ansvarar du för två medarbetare och ser till att de har verktyg att utföra sina jobb på bästa sätt. Vidare ansvarar du för att analysera och planera för fortsatt tillväxt vilket innebär att framtidssäkra vårt produktutbud, kampanjer och relevanta kanaler. Rollen ingår i styrgruppen för Insamling och rapporterar till Insamlingschefen. Du har ett nära samarbete med Kommunikationsavdelningen och dess gruppchefer inom marknad, analys, press/PR samt varumärke och information. Tillsammans med övriga gruppchefer inom insamlingsavdelningen är du med och realiserar den nya strategiska inriktningen.

Huvudsakliga ansvarsområden är:

  • Budget- och intäktsansvar
  • Personalansvar för två medarbetare
  • Aktivt leda, coacha och delta i gruppens operativa arbete
  • Ansvar för samtliga säljkanaler kopplade till Privatinsamling, bl a bygga upp en peer2peer-bas, utveckla arbete med influencers, delta på event och seminarier mm.
  • Arbeta nära kampanjansvarig i arbetet att planera kampanjer/aktiviteter riktat till privatmarknaden
  • I nära samarbete med analysgruppen analysera givarbeteenden för att i förlängningen kunna bygga målgruppsanpassade givarresor
  • Vara beställare till kommunikation och IT gällande kampanjer och produkter/aktiviteter som kräver tekniskt stöd
  • Strategiskt ansvar för givarrelationer
  • Bygga upp externa relationer med potentiella intressenter/partners

Vi söker dig som har passion för och flerårig erfarenhet från insamling och/eller försäljning samt är lösningsorienterad och driven som person. Du behöver vara väl insatt i kvalitativt såväl som kvantitativt arbete med kundlojalitet, att utifrån statistik och analyser leda och utveckla det dagliga arbetet. Du känner dig bekväm med att driva affärer med hjälp av digitala verktyg och har hög kompetens inom sociala medier. Vi tror även att du tidigare har haft personalansvar och är en duktig ledare som ser och verkar för teamets och organisationens bästa. Erfarenhet från ideell verksamhet och/eller erfarenhet av att utveckla abonnemangstjänster är önskvärt.

Privatinsamling är vårt största affärsområde sett till omsättning och du kommer därför att involveras i flera andra avdelningars arbete. Detta innebär att det ställs krav på din samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga samtidigt som du får stora möjligheter att göra skillnad på riktigt. Barncancerfonden vill vara en attraktiv arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en breddad representation i organisationen.

Vill du driva Barncancerfonden framåt och bygga affärsplaner så att vi både idag och imorgon ska kunna bedriva en värdeskapande verksamhet? Välkommen med din ansökan snarast! Urval och intervjuer görs löpande. Söker gör du på www.novarepropell.se. Klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV och personliga brev. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail i och med GDPR. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Fontin på jessica.fontin@novarepropell.se

Barncancerfondens vision är att utrota barncancer. Barncancerfonden har sedan 1982 arbetat för att fler barn ska överleva cancer samt med att hjälpa drabbade familjer att få den vård och det stöd de behöver. Under samma period har överlevnaden ökat till ca 80 procent, men barncancer är trots detta fortfarande den vanligaste dödsorsaken hos barn 1–14 år i Sverige. Tack vare generösa bidrag från privatpersoner, företag och organisationer är Barncancerfonden den enskilt största finansiären av barncancerforskning i Sverige. Målet på lång sikt är att nå en hundraprocentig överlevnad för de barn som drabbas av cancer. För att vi ska kunna nå det måste forskningen fortsätta att drivas framåt och därför behövs alla bidrag – både från företag och privatpersoner. Läs mer på www.barncancerfonden.se

Tillbaka till jobbsidan