Telefon: +46 8 463 23 00

Key Account Manager

Svenska Retursystem (SRS) söker en erfaren Key Account Manager med erfarenhet av försäljning eller komplexa lösningar. Du tycker om att skapa, stärka och utveckla goda kundrelationer. Låter det här som en roll för dig? Då ska du fortsätta läsa!

I rollen som Key Account Manager kommer du i första hand att arbeta med bearbetning av nya kunder inom SRS befintliga marknad inom dagligvaruhandeln, framförallt i Västra Sverige. Du kommer också att arbeta med att upprätthålla goda relationer samt hitta nya möjligheter för våra befintliga kunder.

Som Key Account Manager kommer du att ansvara för att nå företagets försäljningsmål genom att skapa nya affärsmöjligheter med hjälp av företagets befintliga produktportfölj inom ditt kundområde. Du kommer också att leda samarbeten vid uppstart av nya kunder genom att matcha rätt personer från företaget med rätt funktioner hos vår kund, hålla ihop och driva de frågeställningar som är avgörande för att nå deadlines och uppsatta mål.

Som Key Account Manager arbetar du med kunder i hela Sverige genom kundbesök och per telefon. Viss kontakt med utländska kunder ingår samt aktiv närvaro med producentbesök på mässan PLMA i Holland varje vår.

Vi befinner oss  i en spännande fas när vi nu går in med full kraft inom området Restaurang och Storhushåll och där kommer du att vara en viktig spelare. Som stöd för dig i ditt arbete finns ett team av kollegor inom försäljning & marknad, utveckling, produktion & logistik, ekonomi och IT.

Rapporterar till: Chef Försäljning & Marknad
Placering: Mölnlycke, Stockholm, Helsingborg, Örebro eller Västerås

Bakgrund och erfarenheter

  • Akademisk examen inom ekonomi/logistik eller motsvarande
  • Erfarenhet av försäljning av systemlösningar eller komplexa tjänster
  • Erfarenhet av nykundsbearbetning
  • Meriterande med erfarenhet av arbete inom dagligvaruhandeln eller restaurang och storhushåll
  • Van användare av MS Office
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Personliga egenskaper

  • Förmåga att entusiasmera och driva frågor såväl internt som externt
  • Relationsorienterad och framgångsrik i att bygga upp relationer i de organisationer där du verkat
  • Trivs med att driva ditt arbete med hög grad av självständighet utifrån ett gemensamt mål
  • Handlingskraftig, trygg och tydlig i din kommunikation
  • Trivs med att arbeta med försäljning och är starkt resultatorienterad
  • Pedagogisk och strukturerad

Intresserad? Välkommen med din ansökan på www.novarepropell.se. Urvalet sker löpande så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2018-02-28. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helene Sköld, helene.skold@novarepropell.se eller ansvarig researcher Sardonia Omed, sardonia.omed@novarepropell.se.  

Svenska Retursystem förenklar, effektiviserar och miljöanpassar den svenska dagligvarubranschen genom att driva och utveckla emballagesystem som bygger på återanvändning istället för engångsanvändning. Grundidén är att konsumentprodukterna ska levereras i returenheter som hela tiden återanvänds i ett system till fördel för miljön i stället för att levereras i engångsemballage.

Systemet har en snabb tillväxt och i dagsläget levererar och återtar Svenska Retursystem årligen över 140 miljoner returlådor i systemet, vilket motsvarar att över 500 000 enheter dagligen används som lastbärare i branschens varuflöden. I dagsläget används företagets produkter av omkring 1300 kunder inom den svenska dagligvaruhandeln, företaget har även internationell närvaro. Företaget har cirka 150 anställda och finns verksamt på fem orter i landet med huvudkontoret i Stockholm. www.retursystem.se

Tillbaka till jobbsidan