Telefon: +46 8 463 23 00

Key Account Manager

Svenska Retursystem (SRS) söker en erfaren Key Account Manager med erfarenhet av försäljning av logistik- och/eller automationslösningar. Du tycker om att skapa, stärka och utveckla goda kundrelationer. Låter det här som en roll för dig? Då ska du fortsätta läsa!

I rollen som Key Account Manager kommer du att arbeta med såväl bearbetning av nya kunder inom SRS befintliga marknad inom dagligvaruhandeln som framtida nya segment och marknader. Du kommer att arbeta med att upprätthålla goda relationer samt hitta nya möjligheter för SRS befintliga kunder. Du kommer också att leda samarbeten vid uppstart av nya kunder genom att matcha rätt personer från företaget med rätt funktioner hos vår kund, hålla ihop och driva de frågeställningar som är avgörande för att nå deadlines och uppsatta mål. Vår strävan är att ha en långsiktig relation med såväl våra kunder som partners därför har vi valt att endast en liten del av din ersättning är rörlig lön.

Som Key Account Manager arbetar du främst med våra kunder i södra och västra Sverige men vid behov även med kunder i övriga landet genom kundbesök och per telefon. Viss kontakt med utländska kunder ingår samt aktiv närvaro med producentbesök på mässan PLMA i Holland varje vår.

Vi befinner oss i en spännande fas när vi nu går in med full kraft inom området Restaurang och Storhushåll, där du kommer vara en bland flera viktiga spelare. Som stöd för dig i ditt arbete finns ett team av kollegor inom försäljning & marknad, utveckling, IT, ekonomi samt produktion & logistik. Vår arbetsmetodik är systematisk förbättringsarbete och du kommer därför också att delta kontinuerligt i olika tvärfunktionella förbättringsteam.

Rapporterar till: Chef Försäljning & Marknad
Placering: Mölnlycke eller Helsingborg

Bakgrund och erfarenheter

  • Akademisk examen inom ekonomi/logistik/automation eller motsvarande
  • Erfarenhet av försäljning av logistik- och/eller automationslösningar
  • Erfarenhet av nykundsbearbetning
  • Meriterande men ej krav med erfarenhet av arbete inom dagligvaruhandeln eller restaurang och storhushåll
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Personliga egenskaper

  • Relationsorienterad och entusiasmerande
  • Självständigt, handlingskraftig och driven
  • Trygg och tydlig i kommunikationen
  • Pedagogisk och strukturerad
  • Trivs med att arbeta med försäljning och är starkt resultatorienterad

Intresserad? Välkommen med din ansökan på www.novarepropell.se. Urvalet sker löpande så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helene Sköld, helene.skold@novarepropell.se eller ansvarig researcher Sardonia Omed, sardonia.omed@novarepropell.se. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail i och med GDPR.

Svenska Retursystem förenklar, effektiviserar och miljöanpassar den svenska dagligvarubranschen genom att driva och utveckla emballagesystem som bygger på återanvändning istället för engångsanvändning. Grundidén är att konsumentprodukterna ska levereras i returenheter som hela tiden återanvänds i ett system till fördel för miljön i stället för att levereras i engångsemballage.

Systemet har en snabb tillväxt och i dagsläget levererar och återtar Svenska Retursystem årligen över 140 miljoner returlådor i systemet, vilket motsvarar att över 500 000 enheter dagligen används som lastbärare i branschens varuflöden. I dagsläget används företagets produkter av omkring 1300 kunder inom den svenska dagligvaruhandeln, företaget har även internationell närvaro. Företaget har cirka 150 anställda och finns verksamt på fem orter i landet med huvudkontoret i Stockholm. www.retursystem.se

Tillbaka till jobbsidan