Telefon: +46 8 463 23 00

Redovisningsansvarig till Aleris

Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vård- och omsorgsföretag. Verksamheten har stor bredd och omfattar specialistvård, primärvård och diagnostik, äldreomsorg och hemtjänst samt stöd och boende för unga och psykisk omsorg för vuxna. Bolaget har närmare 11 000 medarbetare fördelade på 450 verksamheter i Sverige, Norge och Danmark. Aleris ägs av Patricia Industries som är en del av Investor. För mer information, besök gärna: https://www.aleris.se

Aleris är ett bolag som hela tiden växer genom förvärv och vunna anbud, något som påverkar verksamheten i stort och redovisningsteamet i synnerhet. Nu utökar vi vårt redovisningsteam och söker en redovisningsansvarig. I rollen som redovisningsansvarig ingår ett ansvar för bokföring och rapportering av ett eller flera bolag samt att du är delaktig i nya ansvarsområden, förändringar och projekt. Rollen ställer krav på att du trivs att jobba i en föränderlig miljö och har en förståelse för att alla rutiner inte finns på plats. Vidare är det viktigt att du har förmågan att skapa nya arbetssätt och driva processer och projekt framåt – allt med målet att ständigt förbättra ekonomiarbetet i organisationen.

Redovisningsteamet består idag av sju personer inklusive redovisningschef. Rollen rapporterar till Redovisningschef och är placerad på Aleris Ekonomiavdelning i Årstadal/Liljeholmen.

Ansvar och arbetsuppgifter:

  •          Ansvar för ett eller flera bolag inom Aleris gällande månads-, kvartals, och årsbokslut
  •          Ansvar för balansräkning och kassaflöde
  •          Årsredovisning och inkomstdeklaration
  •          Skatteberäkningar (månads- och årsbokslut samt vid inkomstdeklarationer)
  •          Bokslutsdokumentation
  •          Säkerställa dokumentation till revisorer
  •          Proaktivt bidra till gruppens utveckling

Din profil:

  •          Civilekonom med inriktning redovisning /finansiering el. motsvarande
  •          Minst 5-års erfarenhet av redovisning från revisionsbyrå och/eller bolag
  •          Erfarenhet av hela bokslutsprocessen fram till revision
  •          Vana att driva projekt
  •          Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
  •          Mycket goda kunskaper i MS Officepaketet och särskilda kunskaper inom Excel
  •          Erfarenhet av flera olika ekonomisystem och lätt för att lära sig nya ekonomi- och affärssystem, erfarenhet av Agresso och Aaro är meriterande
  •          Fördjupad skattekunskap

Som person är du välstrukturerad, noggrann och effektiv. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god förmåga att arbeta i ett högt tempo och i en föränderlig miljö. Du tycker om att arbeta i team och bidrar själv med engagemang och arbetsglädje. Vidare är du van att självständigt planera och prioritera ditt arbete och du drivs av ansvar för ditt eget arbetsområde. Du har en god kommunikativ förmåga i kombination med analytisk skärpa samt logiskt och kritiskt tänkande.

Är det här din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande. Aleris samarbetar med Novare Propell i rekryteringen. Ansöker gör du via www.novarepropell.se. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kristin Högdahl på kristin.hogdahl@novarepropell.se eller Susanna Westman på susanna.westman@novarepropell.se.

Tillbaka till jobbsidan